Huis kopen? Iemand?

Makelaar in coronatijd. Hoe dom kun je zijn?

Het lijkt allemaal mee te vallen. De eerste maanden van de Corona crisis waren, tegen de verwachting in, erg goed voor de huizenmarkt. Beter zelfs dan de afgelopen jaren. Maar de wereldeconomie krijgt nu harde klappen. Bedrijven moeten reorganiseren. Banen gaan verloren. De economie gaat ook de woningmarkt echt wel raken. Daar hoef je geen […]

Amazon stapt in de huizenmarkt.

Amazon stapt in huizenmarkt! Op dinsdag 12 juli stond er onaangekondigd de optie ‘Hire a Realtor’ optie tussen de Home and Business Services op Amazon.com. Misschien was het nu al laten zien een foutje, want na enkele uren wad deze optie weer verdwenen. Maar het kwaad was al geschied. De beurs in New York reageerde […]

Dromen van data

Bouwen met Data en Dromen Hoe kun je kopers van nieuwbouwwoningen veel eerder bij het ontwikkelproces betrekken? Juist in een markt waarin nieuwbouwwoningen als warme broodjes over de toonbank gaan is er tijdswinst te behalen. Dit moet door kopers eerder bij het ontwikkelproces te betrekken. Dat klinkt misschien tegenstrijdig. Maar juist door al vroeg inzicht te […]

Storytelling on steroids

Arjan zette naar aanleiding van de Web Summit in Lissabon de trends voor 2017 op een rij. Vandaag het 3e (en laatste) deel: storytelling on steroids. Wat is storytelling? Hoe kun je de verbinding maken met je doelgroep en hoe neem je je doelgroep mee tijdens de hele klantreis? Wat is storytelling on steroids? Als […]

Bot’s nemen je werk over

Naar aanleiding van de Web Summit conferentie in Lissabon heeft Arjan de trends voor 2017 op een rijtje gezet. Vandaag deel 2 over robots en ‘Bots’. Wat zijn ‘Bots’ en wat gaan ze voor ons betekenen het komende jaar? Huidige Bots: handige helpertjes Bijna iedereen heeft wel eens een robotstofzuiger in actie gezien. Daardoor is […]

Video content voor luie marketeers

De Web Summit conferentie werd dit jaar in Lissabon gehouden en werd door meer dan 53 duizend professionals uit de hele wereld bezocht. Drie dagen heb ik daar alvast een kijkje in de toekomst kunnen nemen. Facebook en Google waren er met hun nieuwste ontwikkelingen, meer dan 1000 start-ups presenteerden de volgende Uber of Airbnb […]

site als merkbouwer

Website als ultieme merkbouwer

Door Judith Bakkers. In maart 2015 gepubliceerd op www.vastgoedactueel.nl Klanten en sociale Kringen bouwen mee Om onderscheidend te zijn, kunnen makelaars maar beter aan hun eigen merk bouwen. Met de eigen website als vliegwiel. Zorg dat uw online etalage weer belangrijk wordt voor huizenzoekers. Gebruik de digitale snelweg om vooruit te komen. Hulp daarbij komt uit […]

We hebben allemaal al een armband van Facebook (of Google)

Bij SMC050 over Quantified Self De recente SMC050-bijeenkomst zette mij aan het denken over het vraagstuk van eigendom van persoonlijke gegevens. Niet alleen alles wat we zelf invoeren op media zoals Facebook en Twitter, maar ook alle automatisch verzamelde data. Die persoonlijke ‘dagboeken’ delen we met de komst van alle fitness-armbanden, smartphones en slimme domotica […]

Simultaan makelen

Simultaan Makelen

Samen met collega’s op zoek naar de koper. Sinds kort is het voor makelaars mogelijk om naast hun eigen portefeuille, ook woningen uit portefeuilles van collega?s te verkopen – tegen een vergoeding. Dat kan dankzij het Centraal Orgaan Simultaan Makelen (COSM), waarvan Arjan Terpstra directeur is. Vastgoedactueel sprak met hem.. Sinds twee weken is het […]

ZMOT vergroot kansen makelaar!

Zero Moment of Truth vergroot kansen makelaar. Voordat een consument een grote aankoop doet, zoekt en wikt en weegt hij ? veelal onbewust nog ? op internet. Kennis van deze customer journey is van onschatbare waarde voor marketeers in diverse sectoren, niet in de laatste plaats op de woningmarkt. Makelaars moeten het zogenoemde Zero Moment […]