Close X

Ook een bedrijfspagina op Facebook?

Facebook pagina’s zijn gratis maar zeker niet waardeloos

Werelds grootste netwerksite Facebook (750 miljoen in juli 2011) heeft naast de mogelijkheid om een persoonlijk profiel te maken, ook de mogelijkheid een fanpage te bouwen. Dat laatste is wat minder bekend maar commercieel gezien erg interessant. Op een fanpage kan iedereen die dat maar wil informatie lezen en delen. Zelfs geinteresseerden die zelf geen Facebook profiel hebben kunnen een fanpage lezen. Daarmee kan een grote doelgroep bereikt worden. Voor een fanpage kan een namelijk kostenloos een zelfstandige URL aangemaakt worden. Die URL begint dan altijd met www.facebook.com/ Achter de ‘slash’ komt dan een eigen gekozen toevoeging. Voor EvoBuzz is dat bijvoorbeeld ‘evobuzz’. U kunt hier onze fanpage bekijken. De enige voorwaarde voor een gratis URL is dat u minimaal 25 fans moet hebben. Bijkomend voordeel voor u is ook dat Google fanpages ook goed indexeerd zodat uw fanpage ook via Google gevonden wordt.

EvoBuzz facebook

Als een bezoeker uw fanpage interessant vindt kan hij of zij zich er op abonneren door op de button met het duimpje omhoog (‘Vind ik leuk’ of ‘Like’) te klikken. Alle berichten die u daarna op de fanpage plaatst worden automatisch op het prikbord van die persoon geplaatst. Zie het maar als de social media variant van een nieuwsbrief.

Het nieuwe sociale netwerk van Google ‘Google+’ kent nog geen fanpage achtige mogelijkheden en heeft nu nog ‘slechts’ 10 miljoen gebruikers ( juli 2011). Dus vooralsnog is Facebook de manier om veel toekomstige klanten te bereiken of om uw merk te ‘Branden’.

Wilt u op de hoogte blijven van relevant media nieuws wordt dan fan door op ‘Vind ik leuk’ op onze fanpage te klikken. Wilt u een eigen fanpage? Neem dan vrijblijvend  contact met ons op.